Vredesduif met olijftak in snavel.

Vredeskrentenbollen

22-1-2018 Bakkerij 't Stoepje heeft maar liefst 300.000 vredeskrentenbollen verkocht tijdens de #saypeace campagne van War Child. Ze haalden hiermee een bedrag van 15.000 euro op voor kinderen in oorlogsgebieden. Toch opmerkelijk dat een commercieel bedrijf het thema vrede geschikt acht om zich te profileren.

 

Een maand lang hebben de bakkers van 't Stoepje campagne gevoerd in samenwerking met War Child. Onder de slogan ''Je bent géén krent als je voor vrede bent'' hebben zij per verkochte krentenbol een donatie van 5 cent gedaan. Daarnaast riepen ze hun klanten op om mee te doen met de #saypeace-campagne, waarin de deelnemer een selfie moest maken met een speciale #saypeace-broodclip die vast zat aan de krentenbollenzak. De interactie tussen de traditionele marktkoopman, social media en de klant was uniek.


Tjipke Bergsma, directeur War Child: "Dankzij de geweldige inzet van de marktbakkers, kan War Child maar liefst 156 oorlogskinderen een jaar lang ondersteunen. War Child helpt wereldwijd in veertien landen oorlogskinderen met het verwerken van hun ingrijpende ervaringen. Daardoor kunnen zij weer contact maken met andere mensen en bouwen zij zelfvertrouwen op. Dat is echt hard nodig als je ziet wat deze kinderen vaak voor vreselijke dingen hebben meegemaakt."

22-1-2018